Tělo je v tomto případě objektem či formou, na kterou je v prostředí
naší společnosti často pohlíženo jako na estetický objekt, ať už má podobu jakoukoli.
Podoba je mu vtištěna a je odrazem především vnitřní polohy člověka. V našem případě
dochází k úplné absenci volby, která je přenechána procesu vlastního, přirozeného
průběhu transformace (růstu) a náhodného výběru formy obvyklého estetického zásahu
do tělesné podoby.
Dochází zde k neztotožňování se s vlastním tělem a jeho stylizací. Jsme odkázáni
k prostoru a náhodě a ztotožnění se s ní. Pokud tedy v tomto kontextu,
s touto metodou označíme tělo jako umělecký objekt, označujeme samotný
tvůrčí přírodní proces, kosmos, svobodnou hru prostoru, jako autora tohoto
objektu a situace. Sami se vzdáváme postu vlastního autorství a stáváme se
vědomě součástí kolektivní hry. Celá tato dlouhotrvající performance je
nerozeznatelná od normálního života a stává se její přímou součástí,
přímo ho ovlivňuje v kontaktu s lidmi, kteří jsou divákem, aniž by to tušili.
Umění je plně integrováno do života. |